“Takde cikgu boleh berpakaian begini” – Buat filem ‘Cikgu Suraya’, David Teo dikec4m netizen

Penerbit filem Mejar David Teo, di bawah produksinya iaitu Metrowealth, sudah pun banyak melahirkan pelakon-pelakon hebat tanah air, antaranya Lisa Surihani, Shaheizy Sam, Aeril Zafril dan ramai lagi.

Baru-baru ini menerusi muat naik di Instagram, penerbit itu dikatakan bakal mengeluarkan sebuah lagi filem baru iaitu berkisar mengenai kisah ‘Cikgu Suraya’.

Bagaimanapun, pembikinan filem itu menerima banyak tent4ngan dan kec4man ramai. Malah, ada yang berpendapat filem berkenaan mungkin meros4kan imej seorang guru.

Menerusi satu perkongsian di Facebook, seorang pengguna dengan nama akaun Puan Kem, meluahkan rasa kvrang senang dengan imej guru yang mahu ditampilkan dalam filem tersebut.

Im against this.Takde cikgu boleh berpakaian begini.Kami tak minta disanjungCuma mohon jgn dijatuhkan profession…

Posted by Puan Kem on Friday, January 24, 2020

Menurutnya, pemakaian pelakon tersebut yang mengenakan kebaya getat dan menampakkan bentuk badan, disifatkan agak menjol0k mat4.

Tambah Puan Kem di dalam entrinya, secara realitinya guru tidak dibenarkan berpakaian seperti ini dan imej tersebut seakan menjatvhkan profesion seorang pendidik.

Menjengah pula ke ruangan komen di IG David Teo, ternyata ramai yang mengec4m daripada menyokong. Rata-ratanya merasakan filem sedemikian mampu memberikan imej neg4tif terhadap guru wanita dan juga pelajar.

Sumber :oh my media, David Teo & Puan Kem

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Be the first to comment on "“Takde cikgu boleh berpakaian begini” – Buat filem ‘Cikgu Suraya’, David Teo dikec4m netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*