Syed Saddiq terpaksa panjat pagar selepas didakwa dike-pung lebih 200 individu

Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mendakwa dirinya bersama beberapa pimpinan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Johor diser4ng sekumpulan individu ketika menghadiri perjumpaan di Savanah Hill Resort, Ulu Tiram di sini malam tadi.

Beliau yang juga Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) Bersatu dalam satu kenyataan di akaun Instagram miliknya malam tadi memberitahu, pertemuannya bersama ahli Armada dan Srikandi Bersatu Johor itu turut dicem4ri dengan laungan kata-kata kes4t dan perbuatan tidak berad4b.

“Malam ini dig4nggu sekumpulan individu (sekitar 200 orang) yang datang tidak dijemput. Mereka semua berdiri keliling berpakaian hitam datang ke majlis kami. Geng-ster dan tidak horm4t orang.

“Mereka semua berdiri mengepvng tempat makan kami, sergah dan langgar semua tetamu yang hadir. Mereka l4ung dan pekik macam-macam kata-kata kes4t, ibu bapa saya juga jadi saksi malam ini.

“Ini apa? ada anak-anak kecil, wanita dalam majlis. Paling tervk mereka sergah supaya menteri minta ma4f kepada TMJ (Tunku Mahkota Johor) kalau mahu pulang dari majlis. Apa yang berlaku saya pun tidak tahu. Yang saya tahu ini biad4b dan kurang aj4r. Apa salah saya? Saya berkhidmat untuk rakyat,” katanya menerusi kenyataan berkenaan.

Kenyataan Syed Saddiq dalam Instagramnya.

 

Kenyataan Syed Saddiq dalam Instagramnya.

Syed Saddiq berkata, keadaan berkenaan turut mengakibatkan dirinya terpaksa keluar melalui jalan belakang resort berkenaan kerana bimbang keselam4tan diri.

“Lebih teruk, keselam4tan semua yang hadir. Bayangkan dikepung lebih 200 individu lagak seperti geng-ster. Saya sendiri, YB Rafiq, YB Mazlan dan lain terpaksa lari guna jalan tikus dan lompat pagar. Lari seperti orang salah.

“Terima kasih Armada Johor, terima kasih Bersatu Johor. Malam ini adalah malam keluarga Armada dan Bersatu. Saya tidak akan maafkan kumpulan yang biadab ini,” katanya.

Ahli Parlimen Muar itu turut mengingatkan kepada mereka yang bertanggungjawab terhadap kejadian itu bahawa negara mempunyai undang-undang dan tiada sesiapa yang lebih tinggi daripada perlembagaan.

 

Malam ini, saya dan Armada Johor berkumpul di Ulu Tiram, Johor. Kami rancang untuk duduk semeja, sembang santai dan…

Posted by Syed Saddiq Syed Abdul Rahman on Friday, January 31, 2020

Hari ini, melalui Facebook Syed Saddiq dia memaklumkan pihak Armada sudah membuat laporan Polis terhadap sekumpulan individu yang mencetvs huru-h4ra berkenaan.

ARMADA TELAH MEMBUAT LAPORAN POLIS TERHADAP SEKUMPULAN INVIDIDU YANG SENGAJA MENCETUSKAN HURU-HARA DI MALAM PROGRAM…

Posted by Syed Saddiq Syed Abdul Rahman on Friday, January 31, 2020

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Sinar Harian

Be the first to comment on "Syed Saddiq terpaksa panjat pagar selepas didakwa dike-pung lebih 200 individu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*